 |
..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pink25
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Pią 15:12, 01 Cze 2007 Temat postu: ślizgajace sie sprzęgło w 535- reperacja |
|
|
Witam
Motorek posiadam od miesiaca. Przyjechał z zachodu do mnie. Stan uwazam bdb jak na rocznik 1987. Nie bity, nie szlifowany ani razu, orginalny czarny lakier. Lekkie tylko gdzieniegdzie otarcia czy zadrapania.
Na jezdzie testowaej nic nie wyczułem, ale teraz z czasem widzę, że się slizga lekko sprzęgło jak dam gazu na maxa. Początkowo tylko na 5 biegu teraz i na 4 i 3 .
Motocykl ma mały przebieg - 26 tysiecy i raczej taki ma. Wygląda na taki oraz co ciekawe gdy zmienilem olej w silniku to filtr był datowany na 1997 rok (10 lat) a nie sadzę aby ktoś tak dbał o motor i robił wieksze przebiegi a nie wymieniał filtra/oleju. Także przez te ostatnie 10 lat motor raczej wiele nie najechał...
Ale po wymianie oleju ślizga sie jakby ciut bardziej.
Mozliwe ze swoja jazdą ostra troche i przypaliłem teraz sprzęgło...
Jak jezdzę spokojnie to wszystko jest ok no ale czasem trzeba ostro przyspieszyc...
Czeka mnie zajrzenie do sprzęgła. Mechanikowaty jestem to dam radę.
26 tys km jeszcze chyba nie kryzys dla tarcz to może jeszcze sie da jakoś je ratować. Może jak rozbiorę sprzęgło gdy grubośc tarcz i długośc sprezyn byłaby OK wystarczyłoby przeszlifować tarcze papierem sciernym...
Ale zeby nie robic niby napraw na darmo musze poznac orginalne grubości tarcz i przekładek oraz ich minimalne grubości + wymiary spręzyn.
Na oko raczej nie ocenie.
Czy moze ktos kiedyś próbował stosowac jakies podkładki aby ściśnic spręzyny. Da sie tak ?
I jeszcze jedno. Jak gdzies sa opisy jak rozbierać/wymieniać tarcze sprzegielne to tez poproszę!
Poprosze o wszelkie rady i te wymiary.
Wielkie dziekuję z góry !!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pink25 dnia Sob 0:58, 02 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon001
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: Pią 16:31, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
drapanie papierem ściernym nie ma większego sensu bo starcza to na jakieś 500 km wiem z doświadczenia bo jak kupiłem motorek to własnie tak uzdatnione tarcze w ni były. A co do przebiegu to wiezyc mi sie ni chce zeby motocykl przez 20 lat zrobił 23 tys ale kto wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAR1DOM
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LESZNO
|
Wysłany: Pią 22:37, 01 Cze 2007 Temat postu: SPRZĘGŁO |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych](Service%20Manual).pdf
MAM XV 920 DAŁEM PODKŁADKI OKOŁO 1,5 MM ZWYKŁE SPRĘŻYNOWE TYLKO JE WYGIOŁEM NA JEDNĄ PŁASZCZYZNE I JEST OK.KOPIUJ ADRES I WKLEJ DO WYSZUKIWARKI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pink25
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Sob 0:53, 02 Cze 2007 Temat postu: Re: SPRZĘGŁO |
|
|
Cytat: |
MAM XV 920 DAŁEM PODKŁADKI OKOŁO 1,5 MM ZWYKŁE SPRĘŻYNOWE TYLKO JE WYGIOŁEM NA JEDNĄ PŁASZCZYZNE I JEST OK.KOPIUJ ADRES I WKLEJ DO WYSZUKIWARKI |
wielkie dzieki za manual
Tak patrze na to sprzegło w przekroju.
Tam jest 1 centralna sprezyna dociskajaca tarcze i przekładki do siebie czy kilka ?
Czy aby zmienic same tarcze potrzebne jest jakieś narzędzie blokujace koszyk czy nie ?. Z rysunku wynika jakby nie. Dopiero zdjęcie koszyka chyba wymaga takiego narzędzia ?
I może ktoś z Was widzi gdzies tam w ty manualu te wymiary tarcz i sprężyny bo ja widze tylko jak mierzą a liczb juz nie widze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dangel
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:16, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
też miałem ten problem,
okazało się że tarcze sprzęgła były pardzo zużyte, po wymianie wszystko śmiga jak trza.
Wkońcu mogę przyspieszać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pink25
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Czw 23:01, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Szymon001 napisał: | drapanie papierem ściernym nie ma większego sensu bo starcza to na jakieś 500 km wiem z doświadczenia bo jak kupiłem motorek to własnie tak uzdatnione tarcze w ni były. A co do przebiegu to wiezyc mi sie ni chce zeby motocykl przez 20 lat zrobił 23 tys ale kto wie  |
jak pisalem ostatnio to miałem dokładnie 26 tys ... ale mil - jakos nie dopatrzyłem czyli mam przejechane 42 tys km.
Jeśli chodzi o sprzegło ro rozebrałem. Tarcze juz dosyć słabe, może troche przypalone. Sprezyny b słabe już. Udało mi sie kupic sprezyny w larssonie . Na tarcze trzeba czekac 1,5 tyg to nie wytrzymałem i przetarłem tarcze papierem sciernym i dałem nowe sprezyny i złozyłem. Jaki ten motor sie ostry zrobił )). Nie potrafie ruszyć aby nie zerwac .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|