 |
..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
viragokot
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:43, 17 Lip 2007 Temat postu: kierunkowskazy |
|
|
Jesli ktos wyznaje sie na elektroce to moze wie jak podłączyc kable zeby wszystie kierunkowskazy świecily razem ze światłami (tak jak w wersjach amerykańskich)??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PowelL
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 13:30, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem, potrzebne są żarówki dwuwłóknowe, 5W + 21W oraz dodatkowa para przewodów do przednich kierunkowskazów (obrysówki są tylko z przodu).
Po włączeniu stacyjki w kierunkowskazach przednich świecą się włókna 5W, po załączeniu kierunkowskazu gaśnie żarnik 5W, a zaczyna migać żarnik 21W.
Sprawę gaśnięcia obrysówek 5W można pewnie rozwiązać dość prosto, trzeba by tylko dobrze pomyśleć.
BTW: taka instalacja jest niezgodna z polskimi przepisami Prawa o Ruchu Drogowym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 8:49, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wczoraj stwierdziłem, że najwyższa pora coś poprawić w moim motorku. Nie żeby coś było nie tak ale należy przygotować go do osprzętu pod sakwy itd. Stwierdziłem, że należy przesunąć kierunkowskazy. Akurat na tylnym błotniku mam chlapacz, który jest przymocowany na 4 śrubach - 2 przy mocowaniu rejki i dwie po bokach w celu usztywnienia. Postanowiłem właśnie tam umieścić kierunki. Potrzebny sprzęt:
1. klucze 10 i 17,
2. klucze inbusowe - bodajże 6,
3. ok 1m linki miedzianej dwużyłowej 1,5 mm2
4. koszulki termozgrzewalne - różne średnice takie żeby weszły przewody pojedyńczo i obydwa,
5. zapalniczka lub zapałki,
6. łaczniki do przewodów, najlepiej zagniatane - w izolacji,
7. nóż lub jakieś inne ustrojstwo do ściągania izolacji z przewodów,
8. wiertarka i wiertła 6 i 12,
9. pilnik okrągły,
10. dwie ładne śruby 12 - najlepiej hromowane,
11. dobra muzyka,
12. piiiiiiiiiiiiiwo,
13. trochę wolnego czasu.
A oto jak się to robi:
- Otwieramy piwko i sprawdzamy czy wszystko mamy - jeżeli nie to nie łykamy nic i jedziemy po to co brakuje - jeżeli jest wszystko to drugi łyk i
- przecinamy przewody ok 5cm za mocowaniem kierunkowskazu,
- usuwany izolacje z końcówek przewodów i zagniatamy jedną strone złączek, na instalacji i kierunkowskazie, łyk,
- zakładamy na przewody kawałki koszulki termozgrzewalnej takiej wielkości aby po zagrzaniu objęła całość złącza i po minimum 5mm za złączem,
- w zalezności czy wstawiamy kierunki w nowe miejsca czy w już istniejące otwory, nawiercamy 6 a następnie rozwiercamy 12 do żądanej średnicy ( chodzi o oryginalne kierunki) - jeżeli mało to pilnik okrągły i dopasować, dwa lub więcej łyków,
- przekręcamy kierunki na żądane miejsce - właściwe jest sprawdzenie czy będą prostopadle do osi motorka, bo jeżeli nie to trzeba wyprodukowac z kawałka gumy śkośne pdkładki. Robi sie to na szlifierce z jakiejś dużej uszczelki dopasowanej wielkością do podstaw kierunków, łyk
- dopasowujemy długość przewodu do wstawienia i odizolowujemy wszytkie końcówki przewodu,
- przewód łączymy z wolnymi końcami złączek w kierunkowskazie i zagrzewamy koszulki termo, łyk,
- zakładamy większą koszulkę termo na cały odcinek przewodu wraz z już zagrzanym połączeniem wsuwając w miare możliwości jak najdłuższy kawałek większej koszulki żeby starczył po połączeniu drugiej strony na jej zaizolowanie,
- podwieszamy przewód pod błotnikiem tak aby nie uległ przetarciu w czasie jazdy - po lewej stronie są uchwyty a po prawej trzeba stosować inne patenty - ja zrobiłem krótki przewód i nadmiar zawinąłem na śrubie po starym kierunku, łyk albo dwa,
- łączymy drugą stronę przewodu z instalacją,
- zsuwamy i zagrzewamy koszulki termo na połączeniach, a następnie większą na całość i zagrzewamy całą lub tylko końce, dwa łyki,
- zaślepiamy otwór po starej pozycji kierunkowskazu jakąś łądną nakrętką,
- włączamy zapłon, sprawdzamy czy nam się udało - jeżeli tak - to dokańczamy browar,
- oglądamy swoje dzieło otwierając następny browar,
- bierzemy sie za drugi kierunek.
Powodzenia - mnie zajęło to jakieś 4 piwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mordeczka
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Czw 15:05, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
misiek !!!SUPER plan pracy dobrze wszystko zaplanowane a najwazniejsze zeby wiedziec od czego zaczac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PowelL
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 15:06, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
mordeczka napisał: | misiek !!!SUPER plan pracy dobrze wszystko zaplanowane a najwazniejsze zeby wiedziec od czego zaczac  |
No i kiedy piwka się napić, bo to w sumie bardzo ważna sprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robson
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk-wola
|
Wysłany: Czw 15:26, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja na waszym miejscu to napił bym się piwa po zakończeniu całej operacji z wymianą tych kierunków Podam przykład.Kolega montował słupki w ogrodzeniu popijając piwka , wyszło wszystko idealnie wszystkie w idealnej pozycji na drugi dzień jak zobaczył swoje dzieło,dobrze że beton jeszcze mu nie zastygł,wszystko było do poprawki.Takie jest moje zdanie. HEY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mordeczka
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Czw 15:41, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
a co to byl za beton ze na drugi dzien jeszcze nie byl twardy a pozatym dobre piwko nigdy nie jest zle oczywiscie w odpowiedniej ilosci ale chyba odchodzimy od tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Sob 12:43, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Sorki zapomniałem dodać do narzędzi jakies kleszcze lub inne urządzenie do zagniatania złączek. Przyjemnej pracy jeżeli wola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baciek
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Karczmiska
|
Wysłany: Pią 11:35, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ja kupilem 1000 z orginalnym wyjsciem na podswietlane kierunki żarówa iest dwu włuknowa ale nie gasnie podswietlanie jak właczam kierunki i wszystko jest okej a takie prawo to nie prawo mam je głeboko w duuuuuuu .a co do piwka to niema nic lepszego jak piwko przy robutce to roziasnia umysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baciek
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Karczmiska
|
Wysłany: Pią 11:36, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ja kupilem 1000 z orginalnym wyjsciem na podswietlane kierunki żarówa iest dwu włuknowa ale nie gasnie podswietlanie jak właczam kierunki i wszystko jest okej a takie prawo to nie prawo mam je głeboko w duuuuuuu .a co do piwka to niema nic lepszego jak piwko przy robutce to roziasnia umysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|