 |
..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pink25
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Czw 21:58, 28 Cze 2007 Temat postu: jak regulować zawory i gaźniki w 535 ? |
|
|
Witam
Chyba cos mi postukuje w silniku, pewnie zawory. Czasami strzeli a swiece wymieniłem to może synchronizacja i ustawienia gażników trzeba zrobić.
Powiedzcie na których stronach w tej obszernej serwisówce do virago (ok 360 stron) znajdę opisy synchronizacji gażników i regulacji zaworów a jak ktos to robił to poprosze o rady.
pozdrawiam
pink
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Polo
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 6:29, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
generalnie zawory usatwia sie tak samo w wszystkich silnikach :
1. odkręcasz dekielki od reg. zaworów
2. wykręcasz świece
3. zapinasz bieg i kręcisz kołem aż
4. tłok jest w GMP ( czyli na samej górze ) a oba zawory są zamnknięte
5. ustwiasz luz za pomocą szczlinomierza
6 to samo robisz dla drugiego cylindra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Polo
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 6:31, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
do synchronizacji gaźnikóe potrzebujesz wakuometrów
podpinasz je do króćów ssących ( trzeba zobaczyć na serwisówkę które to )
i włącasz silnik i regulujesz śrubą do synchronizacji tak aby wskazania na obu wakuometrach były idnetyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woody
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warm.-mazurskie
|
Wysłany: Pią 19:29, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To nikt konkretnie koledze nie pomoże ?
Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.
Jak?
Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on
Satysfakcja gwarantowana
Co do zaworów to faktycznie serwisówka pomoże.Tylko może nie targaj maszyną po podwórku Oczywiście trzeba wykręcić świece...
Lewy dekiel ma 2 kołowe pokrywki ze śrubami na śrubokręt duży.Większa kryje pod sobą nakrętkę wału chyba ,na którą możesz nałożyć klucz sztorcowy (nie pamiętam numeru).Pod mniejszą po pokręceniu będzie widać znaki ustawne dla zaworów.
Powodzenia.
Pozdrówko
woody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
11lukasz
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 8:08, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wszystko proste jak sie czyta....
a ile taka regulacja kosztuje u mechaniora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolbi
Administrator
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 12:16, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
U mnie ceny wachaja sie od 70zl do nawet 250 w autoryzowanym serwisie yamahy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woody
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warm.-mazurskie
|
Wysłany: Nie 17:06, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Warto takie proste czynności wykonać samodzielnie,bo pełny przegląd i regulacje (gaźniki,zawory) to nawet kilkaset zł za które można kupić akcesoria na ten przykład
A wiedza zostaje na zawsze...
W serwisach bywa z jakością tych prac różnie.Mnie próbowano wmówić,że regulacja zaworów musi kosztować coś kole 200 zł ,bo m.in. koniecznie trzeba zdjąć pół osprzętu z góry virażki ... Oczywiście nieprawda.Fakt- jest ciasno ,ale bez pośpiechu da się zrobić.
Pozdrawiam.
woody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pink25
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Nie 21:13, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzieki za odpowiedzi.
Regulację przy pomocy wakuometru juz wczesniej przesledziłem, ale wiadomio brakuje wakuometru . Ale teraz juz jest (a wlasciwie bedzie) . Dzieki za opis .
Co do luzów zaworówych to nie wiedzialem czy tam sa sruby czy na płytki regulacja , jak srubą regulacja to nie powinno byc problemu.
Powiedzcie tylko mi ile powinny wynosic tam luzy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woody
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warm.-mazurskie
|
Wysłany: Pon 20:38, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Spoko,śrubki są ,bo stara konstrukcja
1)Ssące 0,07-0,12
2)Wydechowe 0.12-0,17
Ja ustawiałem dla poz 1 -0.10,dla 2 -0.15 .
Po kupnie w ub roku były potrzebne zmiany,bo poprzedni właściciel zaniedbał regulacje,ale w tym roku po kontroli nic się nie zmieniło ...
Jak masz starszą maszynkę to przejdź się do sklepu z oringami z tą pokrywką od zaworów,żeby dobrali Ci oring uszczelniający. 1 lub 2 zł za sztukę zapłacisz pewnie a potrzeba 4 .
woody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dangel
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:48, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Polo napisał: | generalnie zawory usatwia sie tak samo w wszystkich silnikach :
1. odkręcasz dekielki od reg. zaworów
2. wykręcasz świece
3. zapinasz bieg i kręcisz kołem aż
4. tłok jest w GMP ( czyli na samej górze ) a oba zawory są zamnknięte
5. ustwiasz luz za pomocą szczlinomierza
6 to samo robisz dla drugiego cylindra |
co do 3 punktu, to pcham moto i patrze w miejscu świecy jak jest położony tłok??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Polo
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 5:46, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ja stawiam na centralkę zaponam 5 bieg , wsadzam w otwór świecy patyczek
( tylko długi żeby nie wpadł do cylindra ) i kręcę kołem obserwując dzwigienki zaworowe i patyczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arek1965
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Śro 16:15, 04 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
11lukasz napisał: | Wszystko proste jak sie czyta....
a ile taka regulacja kosztuje u mechaniora? |
Ja zapłaciłem 348 zł wraz z nowymi świecami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dangel
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:08, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ja niestety nie mam centralenej podstawki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arek1965
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: Wto 16:46, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
woody napisał: | Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe. |
No kolego szacunek. Zrobiłem jak napisałeś, bo po konkursie na najgłośniejszy wydech padła mi synchronizacja. To działa Po co wydawać 80-120 zł w serwiszie, jak można samemu wykonać synchronizację. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woody
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warm.-mazurskie
|
Wysłany: Wto 23:04, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki Arek,nie jest to jednak mój pomysł tak do końca... Trochę go jednak przystosowałem amatorsko do polskich warunków
Niestety ,pozbawiłem w ten sposób (ogłaszając na forum) parę serwisów z gotowizny złotówkowej ... )
Polo pls -może jednak nie wkładaj tam patyków ...
Są znaki nastawcze i jeśli nie ma luzów na panewkach,albo na rozrządzie to wspomagając się serwisówką precyzyjnie da się te zawory ustawić...
Demid obiecał odpowiedzieć ,czy muszę rozebrać silnik,żeby dotrzeć do łożyska kosza sprzęgłowego,czy wystarczy odkręcić tylko kosz ,ale cosik Demid milczy,...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|